Inzerovat zde

Rybolov v Norsku

Rybářské fórum o rybolovu v Norsku. Diskuze pro všechny milovníky mořského rybolovu v této nádherné zemi.

• Uživatel fóra 21.06.2022

Petrův zdar přátelé, včera byl nádherný rybářský den, svítilo sluníčko a hladina byla jako olej. Zkrátka počasí ve kterém nelze nevyjet. Ondra mě poprosil, že by chtěl ulovit halibuta, jeho vysněnou rybu. Já odvětil, že se pro to pokusím udělat maximum. 💪 Montáže, pruty i navijáky máme nachystány, můžeme vyrazit! Při chytání nástražek zjišťuji, že jsem nechal na baráku GoPro kameru a tak se obracím na Ondru se slovy, vrátíme se pro ní? „Určitě ne, to je znamení, nachytáme nástražky a jedeme to spustit na halíka.“ Říkám „tak dobře.“ 🤓 Nastražujeme makrelu, kterých je tu už docela veliké množství. Najíždíme na místo a spouštíme sestavy. I přes to, že je klidné moře, drift je celkem rychlý, unáší nás to rychlostí 1 km/h, nic méně to není při lovu halibuta na škodu. 🤟 Na osmdesáti metrech přichází Ondrovi opatrný záběr. Ryba jede za nástrahou dlouhé tři minuty a nechce ji dobrat. Jako by zkoušela rybářovu trpělivost. Na sonaru vidím, že už jsme na 95 metrech hloubky, nic méně sestava s rybou je stále na osmdesáti, jelikož ji od záběru nepouštěl ke dnu. Říkám, dávej bacha, tohle bude halibut. Kdyby to byla obecná nebo mník, tak už to má v sobě. Po další minutce se z opatrného záběru vyklube ztěžknutí prutu, zásek a začíná boj. 😎 Ten jsme však úspěšně zvládli, byť to odnesl multiplikátor, který už asi nerozchodíme. Na moje slova „tak já mám splněno, halibuta jsi chytnul“ mě bylo odpovězeno „teď dva dny nedělám, rekonvalescence“. :D Ozveme se zase později, zatím ahoj. 👋

Zobrazit odpovědi (30)

• Uživatel fóra 19.06.2022

Petrův zdar přátelé, opět posíláme nějaké ty fotky úlovků z posledních dnů. Rybaří se ze břehu, na moři, ve fjordu, zkrátka kdekoliv. Úplně kdekoliv si lze totiž parádně zachytat. Pokud tedy někdo nemá žaludek na to, aby se houpal na otevřeném moři, tak stačí aby zajel k nedalekým sádkám do fjordu. Zde je hladina o poznání klidnější a ryb je tu opravdu hodně. 👍 Na šelfu je to samozřejmě taky super. Tady člověk zkrátka nikdy neví co uloví. Pravidelně se teď chytají tresky tmavé, i ty v trofejních velikostech, polaci, obecňačky a parádní mníci. Mimo to už jsou tu pěkná hejna makrel a s nimi je to vždy prostě super zábava. 🤟 Už se těším až vytáhnu mušák a půjdu si pár makrel ulovit i jinou rybolovnou technikou. Ozvu se zase později, zatím čau. 😎

Zobrazit odpovědi (5)

• Uživatel fóra 31.05.2022

Petrův zdar přátelé, aktuálně u nás panují nádherné dny. Vysoké teploty přilákali na šelf pěknou skladbu ryb. Kromě treskovitých ryb se chytil i nějaký ten halibut či vlkouš. Kelerů v pěkných velikostech je tu tolik, že je nelze minout. Chvílemi je až nepochopitelné, že člověk driftuje a driftuje a stále je chytá, jakoby bylo úplně jedno kam člověk na šelfu s lodí najede, obklopují podmořské hory ze všech stran. 🤟 V podstatě je na těch správných místech obrovskou náhodou, kdyby nástraha propadla až ke dnu. Většinou ji totiž do té doby atakuje černé torpédo nejčastěji mezi 60 až 100cm. Na podmořských horách či kolem ostrůvků jsou při chuti i polaci. Pro ty co mají rádi lov na přívlač je to nyní fantastický rybářský koncert. 😎 Některým posádkám se podařilo na přívlač zapřáhnout také nezastavitelné kousky. Snad se nějaký z těchto mohykánů podaří v nejbližších dnech zdolat. Loučím se s vámi ze slunečného Norska, zatím ahoj! 💪

Zobrazit odpovědi (42)

• Uživatel fóra 20.05.2022

Petrův zdar přátelé, v posledních dnech bylo opravdu nádherně a nebylo moc času na to se zdržovat focením. Nic méně pár nádherných tresek přes metr mému fotoaparátu neuniklo. Mimo tresek obecných se posádkám podařilo ulovit i pěkné polaky a kelery. 🤟 Dnes jsem byl na šelfu zkusit štěstí i já a musím říct, že zde bylo opravdu živo. Celkem mě potěšilo i to, že jsem se konečně spálil od sluníčka. Už jsem si říkal kdy to konečně přijde. Snad nám počasí v podobném duchu vydrží co nejdéle. 😎 Ozvu se zase později, zatím čau! 👍

Zobrazit odpovědi (14)

• Uživatel fóra 09.05.2022

Petrův zdar přátelé, v minulém příspěvku jsem mohl působit možná až příliš skepticky. Rád bych to tedy dnešním příspěvkem trošičku odlehčil. Ano, stále je škaredě, fouká, prší, občas i sněží, ale víte co? Nám je to jedno, protože ryby berou a také se na ně dostaneme. 😎 Hosté jezdí do fjordu, kde se hezky schovají před větrem a chytají nádherné ryby. Dokonce mi bylo řečeno, že to včera při setmění bralo na hod. Mám radost, že posádky mohou na moře a nemusí sedět na apartmánu. A i přes to, že je tak škaredě, dokážou si pěkně zachytat. 🤟 Jen je potřeba se přizpůsobit situaci. Najít nová lovná místa a neskládat zbraně. Všechno má své světlé stránky. Já jsem třeba naší mapu lovných míst mohl nyní obohatit o další zajímavé fleky, o kterých jsem předtím nevěděl, jelikož podmínky dovolovali jezdit na otevřené moře. 👍 Přeji všem pozitivně naladěnou mysl i v aktuálně panujících krutých povětrnostních podmínkách. I v nich si lze totiž zachytat. Jen je potřeba se přizpůsobit. 💪 Tak ať vám to jezdí, ahoj! 🙂

Zobrazit odpovědi (18)

• Uživatel fóra 05.05.2022

Petrův zdar přátelé, počasí poslední dobou stojí vážně za prd. Až na pár světlých chvilek pravidelně fouká a je zima. Rybaří se tak převážně ve fjordech, které jsou v okolí našeho kempu. Tam se za nepříznivého větru můžeme schovat a zkoušet štěstí. I přes to, že je však tak škaredé počasí se podařilo posádkám ulovit pěkné ryby. 🤟 Předpověď také nevypadá nijak slibně, nic méně v Norsku člověk nikdy neví. Třeba nás matka příroda překvapí a přinese konečně jarní počasí a ustálenější vítr. Ozvu se zase později, zatím ahoj. 👍

Zobrazit odpovědi (10)

• Uživatel fóra 27.04.2022

Ahoj z Norska, našim hostům se nedávno podařilo něco unikátního. Viděli krásné stvoření jménem Hvaldimir a také chytili ďase. Opravdu úžasné zážitky. To je něco, na co se nezapomína do konce života. A my jsme rádi, že právě naši hosté měli takové štěstí. Gratulujeme! 💪

Zobrazit odpovědi (22)

• Uživatel fóra 23.04.2022

Petrův zdar přátelé, první pořádné monstrum tohoto roku zdoláno a navíc puštěno zpět do svého živlu. Nádherná treska obecná o skutečně pořádných proporcích zabrala při lovu na jigging na dvaceti centimetrového rippera. 🎣 Počasí je prozatím moc dobré. Kdo by jen tušil, že bude takhle krásně koncem dubna. Teploty atakují deset stupňů celsia. Lze tak velmi pohodově vypít kávu, čaj, či něco ostřejšího venku při pohledu na úchvatné moře z posezení našeho kempu. A to všechno v mikině, žádná bunda ani zateplováky! 😎 Tak ať vám to jezdí, ozveme se zase. 🤟

Zobrazit odpovědi (19)

Lov na feeder ze břehu v Norsku | Zachytáme.cz

Zobrazit odpovědi (1)

• Uživatel fóra 18.04.2022

Petrův zdar přátelé, včera jsme si vyrazili na chvíli ke kilometr a půl vzdáleným sádkám. Nádherně klidné moře nás lákalo, abychom vyjeli na šelf, bylo však už relativně pozdě a energie málo, proto vyhrál nejbližší spot. 😎 S krásným výhledem na celý fjord jsme spustili dolů nové speedjigy, které máme v úmyslu tento rok trošičku více vyzkoušet. Nejprve nám pár pěkných ryb upadalo, během toho co jsme pilovali techniku, potom to ovšem byla nádherná jízda. Keleři byli při chuti a když jsme správně najeli a trefili drift, chytlo se jich hned několik. Ti větší jak to tak při prvních vyjížďkách bývá upadali. Ale to nám vůbec nevadilo, přece i o tom je rybaření. 🤟 Musím říct, že lov na speedjigy metodou jiggingu je úžasnou záležitostí. Je to tedy sice mnohem náročnější než standardně namotávat pilkřík nebo gumovou nástrahu. Nic méně na kelery je to velmi efektivní technika, kdy trhavými pohyby společně s rychlým namotáváním dráždíme ryby k útoku. 💪 Okolo osmé hodiny večerní jsme se vydali plní nádherných zážitků zpět do kempu. Panovalo krásné bezvětří, teploty na mikinu a naše rybářská duše byla opět plně nasycena. Sledovat při rybaření okolní skály a úchvatnou norskou přírodu při západu slunce bylo už jen symbolickou třešničkou na dortu. 🤟