Inzerovat zde

Naši feedraři jsou pátí na světě!

26. 02. 2019
Tak 9. mistrovství světa v lovu ryb na feeder je minulostí. Po zdárném návratu celé výpravy z Jihoafrické republiky je čas zhodnotit naše učinkování a přiblížit průběh závodu.

Tak 9. mistrovství světa v lovu ryb na feeder je minulostí. Po zdárném návratu celé výpravy z Jihoafrické republiky je čas zhodnotit naše učinkování a přiblížit průběh závodu.

Český reprezentační tým v JAR tvořili závodníci Radek Štěpnička, Martin Štěpnička, Martin Maťák, Jakub Šabata, Josef Konopásek a náhradník Ladislav Konopásek, trenér Milan Štěpnička, asistent trenéra Petr Bromovský a manažer Tomáš Párys.

Po pátečním závěrečném tréninku jsme neměli úplně jasno, jakou strategii do závodu zvolit. Po krátké poradě s Petrem došlo k úplnému překopání krmení pro ranní závod. Rozhodli jsme se pro variantu, kterou jsme celý týden ani nezkusili. I tak do toho jdeme.

Petr se vrací z losování a je jasno, kdo bude v jakém sektoru. Pepa má A, Martin Š. B, Martin M. C, Radek D a Kuba E. Večer probíhá porada celého týmu a rozdělujeme úkoly pro doprovod, abychom měli co největší přehled o dění v jednotlivých sektorech a následně na to mohli reagovat. Jediné, co nás opět trápí, je vydatný déšť, který dělá z cesty na závodní trať jedno velké bahno.

S Honzou vstáváme ve tři ráno a jdeme míchat krmení. Honzu hned zarazí, že mícháme úplně něco jiného než v tréninkových dnech. Následuje příprava posilovačů a dipů. Poté jdeme na přípravu snídaně. Následuje naložení a cesta na trať, která je velmi zajímavá. Lemuje ji několik zapadlých aut, které se snaží jednotlivé týmy vytlačit ven. Naše auta řídili kvalitní šoféři, a tak jsme zdárně dorazili.

Po losu čísel v sektorech přichází rozvoz po závodní trati. Následuje pečlivá příprava a kontrola krmení, rovněž dochází ke konzultaci, kdo co přeložil od ostatních týmů.

A je to tady, krmíme a následně začínáme chytat. Netrvalo to moc dlouho a již v první minutě se na břeh podívaly první úlovky. Naši kluci se okamžitě zapojili do zdárného lovu a začali sakovat první kapříky. Neustále probíhá mezi námi komunikace a vyhodnocování situací, které nastávají.

V první polovině byl velmi slabý sektor C, kde bylo nejméně úlovků z celé trati. Pět hodin uteklo jako voda a jde se vážit. Ukazuje se, že výborný výsledek je okolo 30 kg. Pepa má 8 v sektoru, Martin také, Martin M. 10, Radek a Kuba 5. Celkem 38 bodů a průběžné páté místo. Vše mohlo být o něco lepší, jelikož v některých sektorech chybělo na lepší umístění pár gramů. Na první místo je větší odstup, na třetí pak ztráta 13 bodů.  Po kompletním hodnocení stanovujeme priority na druhý den závodu. Los sektorů je následující. Kuba jde na A, Radek B, Pepa na C, Marti Š. na D a Martin M. půjde na D.

Ráno probíhá vše ve stejném duchu, jako v sobotu. Jediný rozdíl panuje v cestě na trať, která byla klidnější. Po přípravě jdeme na to a chceme se poprat o medaili.

Závod se oproti sobotě rozjíždí velmi pomalu a úlovků tolik není. V půlce závodu začínáme cítit šanci na vysněnou placku. V poslední hodině přichází silnější vítr a vše ovlivňuje. Do krmných míst najíždí větší množství amurů o průměrné váze 200 g. Amuři berou velmi citlivě a opět se zvyšuje procento neúspěšnosti proměňování záběrů. Začínají se trápit úplně všichni. Přichází poslední signál, který ukončuje závodní nasazení. Jdeme vážit. Sektor A hlásí Kuba má 1, což je úžasný, sektor B Radek 5, Pepa 6, Martin 16 zde to vůbec nevyšlo a Martin M. 5. Celkový součet je 33, což znamená 3. místo v nedělním závodě. Jenže celkově končíme na pátém místě a v první moment cítíme zklamání. Po excelentním vystoupení se stávají mistry Maďaři, které následují Holanďané a na třetím místě končí Italové. Brambora zbyla na tým Anglie.

Po návratu a kratším odstupu musíme říci, že páté místo je pro nás úspěchem. Vždyť jsme skončili za týmem Anglie pouze o 2 body, kdy Angličani byli velkými favority na titul. V jednotlivcích byl nejlepší Kuba na celkovém 11. místě, Radek obsadil 19. místo, Pepa. 27, Martin M. 34. a Martin Š. 59. místo.

Na závěr se sluší poděkovat našim sponzorům: Český rybářský svaz, Středočeský územní svaz, MO Český Šternberk, Jatka Český Brod a firmě Montpur. Díky všem.

Zdroj: CRS-SUS.CZ

Rybostroj Zděněk Řeřucha Šéfredaktor Zachytame.cz

Sdílet tento článek

Inzerovat zde

Komentáře Naši feedraři jsou pátí na světě!

Zatím nebyl vložen žádný komentář. Buďte první!