Inzerovat zde

S feederem na Novomlýnské přehradě

14. 08. 2016
Po delší odmlce jsem se rozhodl opět napsat zprávu od vody. Vyrazil jsem na velikou vodní nádrž, jejichž rozloha je 1600Ha a měl jsem v úmyslu si zachytat nějaké ty Cejny lopaťáky a hlavně Kapříky. Jak se nám vedlo už si můžete přečíst v této zprávě od vody.

Vyjíždím až v deset hodin dopoledne. Zkrátka a dobře nemám rád vstávání, takže jen tiše doufám, že po příjezdu k vodě najdu ještě nějaké to zajímavé volné místo. I vzhledem k tomu, že jsme nakonec jeli ve třech to nebylo jednoduché. Museli jsme popojet o půl kilometru dál, kde jsem neměl v úmyslu chytat a v těchto místech bylo relativně volno. Vedle rybář, který se už druhý den snažil o nějakého toho dravce a asi o sto metrů v pravo druhým směrem kapraři.

Sedám k vodě a asi čtvrt hodiny se snažím vymyslet jak budu sedět a umístím vidličky ve složitém kamenném terénu. Nakonec se mi to daří a ihned mýchám krmení, kterého mám 3kg a přidávám do něj česnekovou větší kukuřici a sladkou větší kukuřici. Podporuji to ještě obyčejnou kukuřicí z plechovky a nechávám krmení na chvíli odležet. Rozbaluji feeder, oddělávám návazec, nahazuji a značkuji vlasec na čtyřiceti metrech od břehu. Do místa posílám na začátek patnáct krmítek a asi po desátém krmítku vidím jak se mi na místě otáčí Cejni přes padesát centimetrů.

Docela zajímavý start. Nasazuji návazec nazačátek z osmnáctky a společně s masňáky na háčku nahazuji do svého krmného místa. Dnes máme v plánu být u vody až do zavíračky a chtěl bych se dostat i k zajímavějším rybám než jen k Cejnům, proto jsem do krmení dal také hodně veliké kukuřice, která sice Cejny neodradí, ale mohla by přilákat nějakého toho kapříka. Navíc tu česnekovou kukuřici do krmení dávám právě kvůli tomu, že se mi proti Cejnům docela osvědčila. Nic méně zpátky k prvnímu náhozu, který končí rybou a to Cejnem přes padesát centimetrů. Chytám je asi do páté hodiny večerní, jelikož mě to pár hodin stále bavilo, pak už jsem si, ale řekl kde jsou ti Kapři? Musím udělat nějaké změny.

Celou dobu jsem používal relativně veliké krmítko, které měním za menší a do krmítka dávám téměř jenom celou dávku kukuřice a konce krmítka uzavírám krmením. Návazec měním za ten s větším háčkem na který dávám kukuřici s masňákama. Prvních pět ryb a jsou to opět Cejni, trochu ztrácím naději a neustále přemýšlím nad tím co udělat jinak. Měním návazec za návazcem a zkouším další tentokrát s vlasovou metodou a pod háček navlékám halibut peletu. Dvacet minut bez záběru, takže místo halibutky zkouším tři vařené kukuřici na vlas. Pozitivní změna to nebyla, jelikož opět zasekávám a opět na háčku vysí Cejn, který má sice hrubě přes šedesát, ale je to pořád Cejn.

Vracím se ke klasickému návazci s větším háčkem a opět napichuji kukuřici s masnými červy. Místo krmítka ovšem nasazuji olůvko a přestávám krmit. Hned po sobě chytám opět tři Cejny a potom je chvíli klid. Že by ryby z mého krmného místa odjeli, jelikož už jim tam nepřisypávám a nemají tam co hledat? Sám nevím.

Po hodince klidu přichází záběr a konečně se dostávám ke kapříkovi. Sice je to dorosteneček, který měří tak 35cm, ale i tak je to konečně Kapr. Opět nahazuji a opět přichází záběr na který čekám dlouhých dvacet minut. Na háčku je evidentně už o něco větší ryba a vyklubal se z toho kapřík, který měří 46cm. Opět nasazuji krmítko, jelikož mám strach, že Kapry najeté v mém místě tam jinak neudržím. Tentokrát ovšem nemám v plánu tak často přehazovat, ale nechat nahozeno minimálně patnáct minut. Evidentně se mi Cejni v místě drželi, jelikož jsem často přehazoval a dopravoval jim tam stále novou potravu a Kaprům se zkrátka do takového místa najet ani nechtělo.

Jemně se mi ohýbá špička asi jen o dva centimetry a já zkouším zaseknout. Sekám jako do kamene, chvíli držím a najednou cítím pomalý, ale jistý rozjezd. Rybu po třiceti metrech nezastavuji a už jen vytahuji pouze krmítko, jelikož návazec je ušmiknutý o slávičky. Nasazuji nový návazec a opět to zkouším dál. Ve zbytku dne se mi podaří chytit ještě několik menších Kaprů do padesáti, ale nic se nevyrovná rybě, která mi zdrhla.

I to je prostě někdy rybaření, ale připadá mi, že v poslední době podobných zklamání z upadených větších ryb zažívám čím dál víc. Nic méně to byl pěkny den na rybách a svým způsobem i trochu zvláštní den, jelikož jsem musel vyzkoušet opravdu mnoho, abych se dostal ke Kaprům. Třeba se dostanete někdy do podobné situace jako já a pomůže vám právě méně krmit a nechat místo na chvíli odpočnout.

Tento Pátek vyrážíme s dalšími redaktory na řeku Moravu takže se máte určitě na co těšit a další zpráva od vody tedy bude z tří denní výpravy, která jak doufáme přinese pěkné ryby.

Připojené obrázky

Rybostroj Zděněk Řeřucha Šéfredaktor Zachytame.cz

Sdílet tento článek

Inzerovat zde

Komentáře S feederem na Novomlýnské přehradě

• Petrkkic před 7 lety

Kam chodis s feederem na Novomlynskou?

• Florda před 7 lety

Aspon, ze jsi chytil Kapra. Ja tam na nej nenarazil uz pet vyxhazek. Sami Cejni, kteri jsou sice pěkni ale ten kapr proste chybi no.