Inzerovat zde

Ryby v překážkách 2

29. 10. 2015
Druhý díl článků z výpravy za rybami zdržující se u překážek.

Nastal čas, opět se dostávám k vodě na lokalitu a flek u popadaných stromů. V minulém článku jsem popisoval, jak jsem přišel na tomto fleku o obrovského Amura a teď si jdu konečně pro něj. Jelikož jsem byl opět z předchozí vycházky o něco zkušenější, přichystal jsem si i nové krmení. Zvolil jsem klasicky boilies banán namočený do ovocného dipu. Dále jsem si přichystal pět kilogramů kukuřice a pár návazců s amurovými vychytávky. Tentokrát jsem vyrazil na tento revír i přes noc takže jsem se nemusel tolik stresovat a rychle zakrmit hned po příjezdu k vodě. A jelikož jsem minule opravdu pospíchal nevšiml jsem si ani těch základních věcí. Pomocí polarizačních brýlích jsem zahlédl obrovské Amury u překážek, okusující větvičky a různou zeleň.

Všechno krmení padá stranou. Amuři jsou velmi chytré a plaché ryby. Kdybych začal opět házet boilies a krmení do blízkosti překážek, měl bych po chytání. Ryby by se třeba opět na místo vrátili, ale trvalo by to hodně dlouho. Rozhodl jsem se tedy pro chytání v blízkosti těchto překážek, ale bez žádného zakrmování. Na jeden prut jsem dal boilies banán a na druhý prut šest kukuřic pod sebe. Abych Amury nevyplašil, nahodil jsem asi o dvacet metrů dál za překážku a pouze jsem přitáhl nástrahu opět o dvacet metrů zpět. S druhým prutem jsem udělal totéž, teď už jen počkat zda-li přemýšlím správně. Po půl hodině přichází první záběr, okamžitě zvedám prut a držím brzdu ve snáze otočit rybu od překážek. To se mi povedlo a opět rybě povolím trochu silonu na volnější vodu, tak abych jí dostal dál od překážek a mohl jí zdolávat ve větším klidu. Ryba se nechává přitahovat ke břehu a už si chystám brzdu, kdyby to byl opět Amur, který je rychlý jako raketa. A taky mám pravdu jen co jsem ho zahlédl na hladině u břehu následoval výstřel a dobrých padesát metrů z cívky pryč. Následoval tuhý boj, plný výpadů a jednoho krásného amuřího skoku. Konečně jsem rybu podebral a položil na podložku. Byla to opravdu krásná ryba okolo devadesáti centimetrů. V té době můj určitě největší Amur. Rychle jsem ho tedy odháčkoval a otočil se k vestě abych sebral metr i mobil pro fotku. Přísahám, že to bylo necelých pět sekund a když se otáčím zpět amur vyskakuje z podběráku a je zpátky ve svém živlu. Byl jsem šťastný a zároveň naštvaný sám na sebe, protože mít fotku s tak krásnou rybou by bylo něco úžasného.

Zbraně jsem ale ještě nesložil. Do večera už nepřišel žádný záběr. Druhý den ráno se mi podařilo zdolat jednoho Amura s mírou 97cm a dva Amury 92 a 95cm.

Na závěr bych chtěl dodat, že lov amurů je velmi vzrušující a adrenalinový styl. Jsou to opravdu krásné, silné a velmi rychlé ryby, které trestají každou chybu co rybář udělá. Je proto nutné mít vše dopředu dokonale nachystané, seřízenou brzdu, pevně utažené montáže. A pokud se vám přece jenom podaří tak krásnou rybu zdolat dávejte pozor i na věci, které by vás v té chvíly nenapadli. Amur vám opravdu dokáže utéct z podložky, která je vzdálená třeba i tři metry od břehu.

Přeji všem rybářským nadšencům skvělé zážitky u vody.